NÉHÁNY MONDATBAN MAGAMRÓL IS:
Az alap iskolák (általános és középiskola) elvégzésével faszobrászként kezdtem megismerkedni a művészetekkel. Ott kezdtem megszeretni a szép formákat, vonalakat és az íveket. Ezután dekoratőrként belekóstoltam a reklám és dekorációs munkák világába és tovább folytattam az ismerkedést a művészeti pályákkal. Késöbb a MAFILM egy forgatókönyv író pályázatára jeletkezve és megnyerve azt felvétettem a filmesek világába. Így a Magyar Filmgyártó Vállalatnál és a Magyar Televízió berkeiben probáltam elsajátítani egy másik " művészi világot " a filmesek komoly és egyszerre vidám és sok-sok nehézséggel teli de örömökkel sokszorozott világát. Felvételvezetőként dolgoztam, miközben elvégeztem egy felsőfokú filmszakmai iskolát, ezután számos mozifilm (nagyjátékfilm), tévés produkció , valamint kisfilmek és nemzetközi koprodukciók megszületésében illetve létrejöttében vettem részt. Itt említeném meg, hogy már fiatalsrác korom óta hobbi szinten kezdtem el fotózni, amit a mai napig is nagy szeretettel és odaadással végzek. " Egy váltásként ".... újból visszatértem a reklám szakmába és nyomdai tervezési és előkészítési munkák során probáltam tovább gyarapítani azon ismeretanyagot és esetlegesen tudást, melyet az előző ídőszakokban raktároztam el magamban. Jelenleg az " örök változások korát élve", egy újabb változást keresve Multimédia fejlesztőként elsajátítva és ( felsőfokú végzettség útján) magamévá téve az internet adta lehetőségeket, weboldalak és site-ok stílus és profil oldalainak kialakításával foglalkozom. Na és persze fotózom nappal, hajnalban és este !...
A FORMÁK A TÉRBEN,
AVAGY A TÁRGYFOTÓZÁS EGY ÉRDEKES LEHETŐSÉGE.
AZ OLDALAKON SZEREPLŐ FOTÓK SAJÁT KÉSZÍTÉSŰEK, IGYEKEZTEM A TÉMAKÖRÖKKEL KAPCSOLATOS SZITUÁCIÓKAT ÉS TÉMAKÖRÖKET MEGFELELŐEN ILLUSZTRÁLNI VELÜK.
A belső, vagy "műfényes" felvételek alkalmával a megvilágító fényforrások megfelelő irányításával alakíthatjuk felvételünk tónusgazdagságát, vagy akár szűkíthetjük azt. Itt említeném meg azt az eljárást is amely fokozza ezt a hatást, ilyen a high - key /fehér a fehérben/ vagy a low - key /fekete a feketében/-t is. A műtermi tárgyfotózás célja, hogy az adott tárgyat a tárgyi valóságában jelenítsük meg. Ez a műtermi körülmények között a megfelelő világítótestekkel és a hozzájuk kapcsolódó fénymódosító eszközökkel történik.
A fénymódosító eszközöknek a használata szinte szükségszerű, mivel a lámpáknak és a vakuknak a keményebb fénye és az adott tárgyon keletkezett /esetleges/ becsillanások módosíthatják a fotónk hatását. Ezért is mondhatjuk, hogy a szép tárgyfelvétel a fotográfia nehezebb feladatai közé tartozik. A felvételeink két kritériuma lehet, hogy a képen tárgy minden részletének élesnek és anyagszerűnek kell lennie.
A háttér és az alap kérdése könnyen megoldható, legcélszerűbb nagyobb, gyűretlen /sima/ papírt vagy textilanyagot a falra rögzíteni és ráfektetni a "tárgyasztalra" mégpedig úgy, hogy él ne képzödjék a meghajtásnál. Külön előnyős, ha több világosabb és sötétebb "háttéranyagot" állítunk össze. A tárgyakat ne szemmagasságban fotografáljuk, amennyiben megoldható, hanem inkább rálátással. Az épületfotografáláshoz hasonlóan vízszintesre kell az "objektív tengelyét" állítani és a lefelétartó írányzást csúsztatással megoldani. A legjobb eredményt, természetesen a hosszúgyújtótávolságú objektívvel érhetünk el.
Köznapi és teljesen szokatlan újszerű tárgyakat is fotografálhatunk tetszetősen és frappánsan, ha a megfelelő elrendezésben és kompozícióban tálaljuk azokat és gondoskodunk a tökéletes megvilágításról valamint az árnyékhatásokat ügyesen alkalmazzuk. Ügyes, ötletes kompozíciós beállítással , ízléses háttér alkalmazással és a fényforrások megfelelő irányításával, a figyelem felkeltésere alkalmas akár művészi hatású, valamint hatásos képeket /fotót/ készíthetünk. Általában akkor mondjuk a felvételt jónak, ha az tónusokban gazdag, finom átmenetek követik egymást, illeszkednek egymáshoz és az átmenetek nem lehetnek hirtelenek.
Vannak olyan esetek, amikor tudatosan kell változtatnunk az átmeneteket a képünkön, vagyis pont ez a lényeg, irányítanunk kell a fotó tónuselosztását azért, hogy ezzel is segíteni tudjuk a képünk mondanivalójának még erőteljesebb, még jobb kihangsúlyozását. A felvétel készítésekor mindig olyan világítást alkalmazzunk, hogy árnyék is képződjön és így plasztikussá tegyük a fotográfiánkat. Így tehát a "fény" és a "szín" hozza létre képünk tónusgazdagságát, ahol jelentős szerepe van az árnyékoknak is.