A FÉNY ÉS ÁRNYÉK PILLANATAI..../a fényképeim és grafikáim margójára/

Ezek a fotók, /-apró villanásaim, tájakra, állatokra, szép vidékekre-/ talán a tisztaságuknál fogva képesek megsejtetni valamit abból a csodából, amit a hétköznapi szemlélő számára nem mindig mutat meg, sokszor elrejt, de most megmutja a csodát...


1257890704_17.jpg

  Mi is zajlik  egy természet,  tájkép  fotó  hátterében, valós  kérdésekre  a  válaszok  sokrétűek  és  összetettek.


AZ  OLDALAKON  SZEREPLŐ  FOTÓK  SAJÁT  KÉSZÍTÉSŰEK,  IGYEKEZTEM  A  TÉMAKÖRÖKKEL  KAPCSOLATOS  SZITUÁCIÓKAT  ÉS  TÉMAKÖRÖKET  MEGFELELŐEN  ILLUSZTRÁLNI  VELÜK. 


fotoalap.jpg

KÉT GÉP A DIGITÁLIS  GÉPEIM KÖZÜL:

AZ  EGYIK  GÉPEM EGY  FUJI  FINEPIX  18 X  -OS  OPTIKAI  ZOOM-OS,  MIG  A MÁSIK GÉPEM  EGY   OLYMPUS  SP-820UZ    40 X  -OS  OPTIKAI  ZOOM-OS  DIGITÁLIS  GÉP, NÉHÁNY  KIEGÉSZÍTŐVEL. OLYMPUS   /Ultra  Zoom/-os gépem, egyéb   kiegészítőkkel   nekem  némileg  potólja   a  nagyon drága,  de  sok mindenben   valóban  kiemelkedő  teljesítményű  gépeket.



                      A  KOMPOZICIÓ  VILÁGÁBÓL

A  természet  és  tájkép fotózás  esetében sok  téma közül választhatunk, napszaktól és időjárástól függetlenül. Aki ismeri a természetet, annak  vannak olyan helyzetek, amikor nagyobb az esélye egy hatásos fotó elkészítésére, így igyekezzünk ezeket az időpontokat  megismerni és  kihasználni azt.


1272362697_39.jpg


A  tudatban  megjelenő  képzet  az  azonosság,  a  hasonlóság,  az  ellentét  alapján  kerül  kapcsolatba  a  művész  és  a   néző,  vagyis  a  két  képzet  között kapcsolat  létesül,   valamiről  valami   eszünkbe  jut. A képzet: belső kép, a valóság megjelenítésének egyik formája. Alapja az észlelés, létrejöhet egyetlen benyomás alapján, de gyakoribb, hogy érzetek összessége ...A   képzettársítás,  a  képzetkapcsolás  lényegében  az  emlékezetre  épül.  A  környezeti,  személyiségen  belüli  ingerek  időrendiségben  a  tudaton  kívüli   rétegekben   tárolódnak  és  a  képzetek  áramlása  innen indul  ki.


1272366301_80.jpg


A  képzettársítás  bizonyos  rendszer  szerint   megy  végbe,  amikor figyelmünket  valamire  erősen   ráirányítjuk.    A  képzetkapcsolás  szoros   kapcsolatban a  képzelettel  és a  jelképpel  is, mindkettőnek  nagy  jelentősége  van  a  művészi   ábrázolásban.  A  képzelet /fantázia/   nem mindig  terjed  túl  az  emberi  ismereteken,  a  tapasztalásból  merít.  Viszont  a  művészi  ábrázolás   sokszor  vette  igénybe  a  képzelet  szüleményeit  a   kifejezés  elősegítésére. A  jelkép  /szimbólum/   különleges  sűrítésben,  elvonatkoztatva tükrözi  a  valóságot.   A  dolgok  és  tárgyak  jelképes  jelentéséről  annyit  érdemes  megjegyezni,  hogy  a  művészetek  a  kezdet  óta  használja,  mert  jelképekkel rendkívül  bonyolult  és  egyszerű  összefüggések is  kifejezhetők.


1247953962_47.jpg

A  kompozíció  és  az  asszociáció   elemekre  épülő  összetett  kifejezési  eszköz és  mód.   Az  elemek,  a  helyzetek   /szituációk/   felhasználásának  és  a  különböző   viszonyok  kialakításának  lehetőségei   szinte   korlátlanok.  Az  alkotó,  művész,  fotós,   a  képalkotó  a  tárgyi  valóságot, a  jelenségeket   értelmezi,  de  nem  egyszerűen   a  természeti  elemek   átvetítése  a  formáik,  az  arányaik,  távlatuk változtatás  nélküli  alkalmazása  révén.  A  fotós, az  alkotó  ember  ebben  az  esetben  a  valóságot változtatja  jelekké  és  az  élményt  ezekkel  írja  le.   A  szemlélő,  a  néző  tapasztalatai,  valóságélménye  alapján  pedig  megfejti  ezeket  a  "kódolt  jeleket" ,   valamilyen benne  élő  és  ismert tapasztalathoz  és  a  valósághoz  viszonyítja,  majd  ezután  probálja  meg  értelmezni  a  "képet",  fotót.


1257890779_49.jpg


Régebben,  akár  harminc  évvel  ezelőtt  is  netán  - első   díjat -   nyerhettünk  olyan  képpel  /fotó/,  amely   egyszerűen   a  táj  szépségének  a  visszaadására  szorítkozott.  Azonban  napjainkban,  vagyis  ma  már  inkább  azonban  komolyabb  igények  jelentkeztek  és  sikerült   rendezéssel, kicsit  erősebb  hatásokkal   és vonalvezetéssel  egy  kis  szint  és  hangulatot  adni  a tájfelvételeknek  is.  Ma  fokozottabb  a  törekvés  az  ember   /alkotó/   és  a  táj  kapcsolatának  tudatosabb  kifejezésére.  A  tájfelvételeknél   aránylag  fokozottabban  érvényesülnek  a   képszerkesztés,  folthatás,  vonalvezetés   szabályai  ma,  amikor  az  egyéb  témáknál  is  a   mondanivaló  és  a  "hangulat  varázsa"    viszi  a   főszerepet.  Itt  megemlíthetünk  még  egy  fontos  dolgot  a  "horizontvonal  elhelyezkedését",   mivel  ha  ezt  középre  helyezzük,  akkor  szinte  ketté  vágjük  a képet,  ami  szét  esik.  Fontos  tehát,  hogy  vagy  alacsonyra,  vagy   magasra  helyezzük  ezt  a  vonalat,  ami  a  földet  az  égtől  elválasztó vonal   /horizont/.


1262908669_09.jpg



                         EGY  ÉRDEKES  AJÁNLAT :

                              http://www.ktfoto.sokoldal.hu/


ujlapomsokol2.jpg




Weblap látogatottság számláló:

Mai: 29
Tegnapi: 31
Heti: 134
Havi: 263
Össz.: 169 577

Látogatottság növelés
Oldal: TÁJKÉPEIM HÁTTERÉBEN
A FÉNY ÉS ÁRNYÉK PILLANATAI..../a fényképeim és grafikáim margójára/ - © 2008 - 2024 - ktgrafika-ktfoto.hupont.hu

A HuPont.hu segítségével egyszerű a honlap készítés! Programozói tudás nélkül is: Honlap készítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »