NATURE AND LANDSCAPE PHOTOS, GRAPHICS AND IMAGES.
Foreign known as the "Photography", the Greek fotósz / light / or graphite / writing / drawing / composition derived from the words, literally, the "Drawing with light ON" means. Abbreviated and photos. The reality is also shooting the new picture has become a the hands of photographers.
Natur und Landschaft Bilder, Grafiken und Bildern.
Ausländische wie die "Photographie", die griechische fotósz / Licht / oder Graphit / Schreiben / Zeichnen / Komposition aus den Wörtern abgeleitet, wörtlich die "Light mit Drawing" bedeutet. Abgekürzt und Bild bekannt. Die Fotografien auch Bild von der Wirklichkeit des neuen Tools hat sich zu einem die Hände der Fotografen.
TERMÉSZET ÉS TÁJKÉP FOTÓIM, VALAMINT GRAFIKÁIM KÉPEIM.
Mindjárt egy rövid idézettel kezdeném:
" A VILÁG SZÍNES - TÚLSÁGOSAN SZÍNES...!" /Friedrich Bohne/
NÉHÁNY GÉPEM AKCIÓRA VÁRVA:
Idegen elnevezése "fotográfia", a görög fotósz /fény/ és a gráfia /írás, rajzolás/ szavak összetételéből származik, szó szerint pedig a " FÉNNYEL VALÓ RAJZOLÁST" JELENTI. Rövidítése pedig fotó. A fényképezés egyébként a valóság ábrázolásának az új eszközévé vált a fotósok kezében.
A fotókra a Creative Commons licencek a mérvadóak. A szerzői jog Magyarországon a szerző engedélyéhez köti a mű felhasználásának engedélyezését, függetlenül attól, hogy az haszonszerzés célját szolgálja-e. A Creative Commons-szal nem hozhat létre olyan helyzetet, ami a szerzői joggal ellentétes, így nem tehet közzé CC licenc alatt olyan műveket, melyek részben vagy egészben szerzői joggal védett műveket tartalmaznak. A Creative Commons tehát egy jogilag kötelező érvényű szerződés a mű alkotója és a felhasználók között.
AZ A CSODÁS TERMÉSZET.
Az emberiség története mindig kapcsolatban volt ezzel a szép és csodállatos világgal, mondhatjuk az ember az erdőből indult. Kezdetben az erdő táplálta a gyűjtögető embert, a földművelő ember már viszont felgyújtotta azt kiírtotta az erdők nagy részét, földjét feltörte. De ezután is az erdő maradt a menedéke, onnan szerezte be az építőanyagát, tűzelőjét és az erdőbe menekült, ha ellenség dúlta fel otthonát.
Ezek a fotók, /-apró villanásaim, tájakra, állatokra, szép vidékekre-/ talán a tisztaságuknál fogva képesek megsejtetni valamit abból a csodából, amit a hétköznapi szemlélő számára nem mindig mutat meg, sokszor elrejt, de mégis segítenek abban, hogy így már talán más szemmel is nézzük a világot, ezt a "fantasztikus titkot", a természetet és meglássuk a körülöttünk jelen lévő, rejtőzködő apró csodákat is !..
Állatokat igazán jól fényképezni igen nehéz, ezt minden fotósnak el kell ismerni, legyen az amatőr, vagy akár profi fotós. Minden állatfajtát másképpen, más nézetben, más felfogásban kell ábrázolni. Akár erdei vadról, akár szelíd háziállatról van szó, minden esetben ki kell várnunk a "megfelelő pillanatot", amikor az - beáll- és szinte ebben a pillanatban csattintjuk el a zárat. Mebizható és gyors, precíz gépre van szükségünk, mert a állatok hirtelen változtatják a helyüket, pozíciójukat, testtartásukat és ennek következtében az élesreállítás és a kompozició beirányzása sem késhet, mert lehet, hogy ekkor szalasztjuk el az egyetlen, legtőkéletesebb és az egyszeri alkalmat.
A természetben vannak olyan pillanatok, melyek egyszeriek és többször nem megismételhetők. Szeretem ezeket a pillanatokat, ezt a belső szinte vibráló érzést , ilyenkor a gyors beállítás után megtörténik , a gomb megnyomása és ha sorozat felvételre állítottam a gépet, akkor a válogatás lehetősége, vagy .......csak egy fotó és akkor nincs választási lehetőség. Jónak kell lennie, vagy végleg elveszitettem azt a "fantasztikus" pillanatot.
A kép és az alkotás folyamata nem választható el egymástól, a kép mondanivalója az alkotó szubjektív tudatvilágának összetevőiből alakul ki. A fotográfia azonban nemcsak a dokumentálásra, vagy tudományos felhasználásra, vagy a reklám céljaira alkalmas, tehát nem csak arra, hogy az élet jelenségeit , vagy a tárgyakat természetes valóságukban - lemásolja -, élethűen ábrázolja, netán hogy egy alkalmazás termékeként szerepeljen. Így tehát a fotográfia a valósághű ábrázoláson túlmenően a jelenségeket "egyéni, sajátos, szubjektív tartalommal is megtöltheti, akár műalkotás is lehet."
A képszerkezet, a kompozíció a tartalom formai hordozója. A műalkotás nem a véletlen jelenségek egyszerű másolata, hanem a jelenség tudatos kiválasztása és átformálása. A műalkotás nem a látványt adja csak vissza, hanem még láttat és kifejez is.
"A műalkotás tartalma mindig gondolati, fogalmi. A tartalmát a formanyelvezetével, anyagával fejezi ki. Amelyek mindig, a tömeg, a forma, a tér, a sík, a szín, a fény, az árnyék....vagyis a természeti és teremtett tárgyak vizuálisan érzékelhető tulajdonságai."
LAPOZZ.HU/ FOTÓ / INFORMÁCIÓK-TANFOLYAM/ ktgrafika-ktfoto.hupont.hu
EGY MÁSIK ONLINE TANFOLYAM LINKJE:
MAGYAR CÍMTÁR és KERESŐ/ HOBBI, SZÓRAKOZÁS/ FOTÓZÁS / A fény és árnyék pillanatai....
http://www.ktfoto.sokoldal.hu